• چگونه از ماژيک وايت برد استفاده کنيم؟ و نشانه هاي يک ماژيک وايت برد خوب

    چگونه از ماژيک وايت برد استفاده کنيم؟ و نشانه هاي يک ماژيک وايت برد خوب

    اين موضوع اصلا جالب به نظر نمي آيد ولي ما هميشه با اين موضوع مشکل داريم

    هميشه مشتريان ما از قديمي گرفته تا جديد اين سوال براشون پيش مياد: شما ماژيک خوب خارجي (کره اي) داريد؟ ما هم مجبوريم بگيم خير بعد ميپرسند کدوم ماژيک تخته وايت برد بهترين هست ؟!!؟ خوب اين سوال جوابش سخت ميشود، حالا چرا؟ چون ماژيک ها الان هر نوع از هند، کره، چين، ايران و ... هست اونايي که ميگن ماژيک ژاپني هست بدونيد امکان ندارد با اين مشکلات ارز و گراني ژاپن تا حالا به اين فکر کرده بوديد هر ماژيک خيلي گران ميشود وقتي به ايران برسد؟ به هر حال ما اينجا سعي داريم به شما استفاده بهينه و درست ماژيک و تخته وايت برد ها را توضيح دهيم و کمکي کوچک کرده باشيم اين مطلب کمک مي کند که شما وايت بردي تميز داشته، طريق استفاده بهينه از ماژيک وايت برد و در آخر صرفه جويي در پول و خريد مناسب شما در هنگام انتخاب در محل فروش خواهد شد.


    مروري بر کارکرد ماژيک وايت برد

    درون ماژيک وايت برد مخلوطي از جوهر رنگ و حلال مخصوص وجود دارد، که حلال معمولا نوعي الکل مخصوص براي ميکس شدن با جوهر است. اين مخلوط بعدا بصورت يک لوله نازک مويرگي نوگ ماژيک را تغذيه مي کند.
    هنگامي که مخلوط جوهر و حلال بروي سطح Board قرار گرفت حلال به سرعت بالايي تبخير شده و جوهر بصورتي که تبديل به پودر شده است بروي سطح برد قرار ميگيرد. به همين دليل در خارج از ايران به اينگونه ماژيک ها "ماژيک هاي خشک يا خشک کننده" Dry-Marker گفته مي شود.


    ماژيک وايت برد کي تمام مي شود؟

    بر خلاف خودکار جوهري معمولي که وقتي جوهر تمام شد بي مصرف مي شود و آن را بايد دور ريخت. اما در ماژيک وايت برد اين موضوع بستگي به نسبت جوهر و حلال موجود در آن است يعني اگر جوهر در ماژيک باشد و حلال ماژيک تمام شده باشد ماژيک مثل روز اولش کار مي کند ولي وقتي بروي سطح برد وايت برد نوشته ميشود در هنگام پاک کردن جوهر به علت نبود حلال بر سطح وايت برد پخش شده و کمک به کل سطح وايت برد پخش مي شود. اين موضوع باعث کدر شدن سطح و در مدت طولاني باعث سخت پاک شدن ماژيک هاي وايت برد مي شود.
    به همين دليل ما توصيه مي کنيم وقتي ماژيک وايت برد به اين صورت در آمد سريعا آن را دور ريخته . نگذاريد افراد ديگر از آن استفاده کنند و باعث بيشتر شدن مشکلات پاک شدن سطح وايت برد و کدري بيشتر مي شود.


    کيفيت ماژيک وايت برد

    اين موضوع که کدام برند بهترين ماژيک وايت برد دشوار است، ولي در طي سال هاي اخير به علت مشکلات ارزي سطح کيفي ماژيک هاي وايت برد بسيار بسيار پايين آمده است اين کار باعث مشکلات براي مصرف کننده و توليد کننده هاي وايت برد در ايران شده است.
    در حال حاضر ماژيک هاي موجود در بازار به علت تقلبي بودن بسيار بالا انتخاب ها را خيلي سخت مي کند ولي ماژيک هاي مرغوب را مي توان با ساخت مويرگ هاي داخلي و سطح ميزان مناسب جوهر و حلال انتخاب کرد و توصيه ما به اين است از مراکز معتبر فروش لوازم و تحرير ماژيک هاي خود را خريداري فرماييد. انتخاب برند، قيمت مناسب و در دسترس بودن ماژيک خوب از عوامل کليدي در خريد ماژيک وايت برد است.


    استفاده از تخته پاک کن مخصوص تخته وايت برد

    در حال حاضر تخته پاک کن هاي وايت برد مختلفي در بازار موجود است که همگي آنها قابل استفاده بوده تا هنگامي که سطح آنها نرم بوده و آسيب جدي به آن وارد نمي شود مانند خش بالا به علت زخيم بودن.
    در آخر اينکه هر نوع تخته پاکني مثل دستمال کاغذي، گردگير و ... پاک مي کنيد موضوع بسيار مهم اين است که پاکن وايت برد تميز باشد و هيچ راه ديگري وجود ندارد اگر پاک کن شما کثيف باشد سطح تخته وايت برد باز هم کثيف مي ماند اگر تميز نباشد.


    استفاده مناسب از ماژيک وايت برد

    تخته هاي کثيف "Dirty Boards"


    در طول استفاده از تخته وايت برد سطح برد کم کم کثيف و گرد و خاک باعث مي شود سطح آن با برخورد جوهر ماژيک کدر تر و تيره مي شود، راهکار اين موضوع تميز نگهداشتن سطح در تمامي روز است. علت اين موضوع سطح بالاي خاک و گرد و غبار بالا در کشور ما ايران است که اگر تميز نباشد با جوهر ميکس شده و پاک کردن دچار مشکل ميشود. ما توصيه مي کنيم از روش تميز کردن و نگهداري وايت برد ها استفاده کنيد که هميشه تخته وايت بردي تميز داشته و اگر جوهري بروي سطح سخت پاک شد شما سريع به اين موضوع پي مي بريد.


    لک ماژيک هاي وايت برد و سطح کثيف تخته برد ها

    شايع ترين دلايل لک ماژيک هاي وايت برد بروي سطح وايت برد


    استفاده از ماژيک هاي تمام شده و نا مرغوب، هنگامي که ماژيک شروع به سخت پاک شدن و ايجاد لک هنگام استفاده بروي سطح وايت برد شد شما بايد سريع آن را دور ريخته و يا اگر ماژيک را تازه خريده ايد آن را تعويض کنيد. اين موضوع اگر رعايت نشود کل سطح تخته سفيد برد لک پخش ميشود و باعث کثيفي و کدر شدن کم کم وايت برد مي شود.
    آلودگي سطح وايت برد و استفاده از روش هاي نا مناسب تميز کردن وايت برد باعث خيلي مشکلات بروي ورق وايت برد مي شود. در هنگام تميز کردن سطح وايت برد ابتدا آب و صابون را ميکس کرده و با دقت بالا طوري که آبي از آن وارد سطح هاي ديگر و قسمت هاي وايت برد نشود تميز نموده و طوري که آب در کمترين حد ممکن باشد. سپس با کهنه و يا پارچه اي نم دار سطح آن را از صابون پاک کرده و بعد با پارچه اي ديگر به خشک کردن آن پرداخته، حتما از پارچه هاي تميز استفاده کنيد فکر کنيد سطح مانيتور يا تلويزيون را داريد تميز مي کنيد.
    اگر سطح کاملا پاک و تميز نباشد باعث مي شود استفاده از ماژيک و تخته پاک کن کثيفي بيشتري ايجاد کند و به مرور کيفيت ورق وايت برد را از بين ببرد.


    استفاده از محصولات و اسپري هاي تميز کننده سطح وايت برد

    اينگونه محصولات از فرمول هاي  مختلفي استفاده و توليد مي شود و در هنگام استفاده و پاک کردن لک ها بستگي به نوع ماژيکي که استفاده شده امکان نتيجه هاي گوناگوني را به شما ميدهد. شما بايد حتما بعد از استفاده از اين نوع مواد سطح وايت برد را دوباره با پارچه اي نم دار و بعد خشک تميز کرده، اين به اين علت است بعد از پاک شدن رد ماژيک ها امکان به جاي ماندن رد آنها خيلي زياد است به همين دليل بايد دوباره تميز شوند.


    مشکلات متداول ديگر

    مشکل وايت برد ها اين است که تميز کننده خودکار ندارند به همين دليل تميز و نگهداري وايت برد ها از اهميت بالاي برخوردار است و اين روند بر طول عمر وايت برد ها را بالا مي برد. تجربه به ما نشان داده است که اکثر مشکلات مربوط به ماژيک وايت برد نا مناسب غير استاندارد و يا اتمام ماژيک ها است و سطح ورق وايت برد فقط نياز به نگهداري و تميز کردن مناسب دارد و يا عدم اين کار است.
    در بعضي مواقع بعضي مشتريان بدون اينکه سطح پلاستيکي محافظ ورق وايت برد را فراموش مي کنند بر دارند و باعث مشکلاتي از اين قبيل مي شوند.
    اشکالات ورق وايت برد بسيار بسيار پايين بوده و در مواقعي 1 در 100000 ورق مشکل فني بوجود مي آيد.

     

    اميدوارم اين راه حل ها و راهنمايي ها مورد استفاده شما بازديد کننده عزيز قرار گرفته باشد.

     

    با سپاس

    مهرگان