• راهنمای چگونگی نگهداری از وایت برد مغناطیسی

    راهنمای چگونگی نگهداری از وایت برد مغناطیسی

    توصيه ها و راهنماي چطور وايت برد را تميز و نگهداري مناسب کنيم؟

    به طور منظم مشتريان و کابران وايت برد از ما درخواست دارند که راه کار حفظ و نگهداري از وايت برد چطور است، در اين راهنماي کوتاه و کامل ما سعي کرده ايم که نکات مهم و کليدي در بهترين نحو نگهداري وايت برد را توضيخ دهيم.

     
    توصيه هاي عمومي

    فقط از ماژيک هاي مرغوب مخصوص وايت برد استفاده کنيد.
    هميشه بعد از استفاده ماژيک وايت برد اجازه دهيد که جوهر بعد از معمولا چند ثانيه بطور کامل خشک شود و سپس پاک کنيد، اين کار مانع پخش شدن لکه جوهر بروي صفحه وايت برد مي شود.
    هميشه بعد از استفاده از ماژيک وايت برد و يا اگر از ماژيک استفاده نمي کنيد درب هاي آنرا بگذاريد، اين کار باعث طولاني شدن عمر ماژيک وايت برد مي شود.
    امروزه به علت گراني ارز و مواد اوليه ماژيک هاي وايت برد تقلبي با اسم و نشان هاي مختلف جهاني وارد بازار شده اند که تشخيص اصل بودن و مرغوب بودن آنها بسيار سخت است، ما به شما توصيه ميکنيم از مراکز و فروشگاه هاي معتبر ماژيک هاي خود را تهيه کنيد.
    در هنگام پاک کردن هميشه از تخته پاک کن هاي مخصوص وايت برد، پارچه هاي نرم، و يا دستمال کاغذي نرم استفاده کنيد. همچنين اگر از تخته پاک کن استفاده مي کنيد اين نوع پاک کن ها بايد بطور منظم تميز و يا تعويض شوند تا به ورقه وايت برد آسيب نرسانده و در دراز مدت استفاده اي بهينه از آن داشته باشيد.
    اگر ماژيک وايت برد در هنگام پاک شدن بطور مداوم جوهر پس مي دهد، اين نشان تمام شدن، يا تعويض و بيشتر مواقع نا مرغوب بودن ماژيک وايت برد را نشان مي دهد.
    از ماندن ماژيک وايت برد بطور طولاني مدت بروي تخته وايت برد جلوگيري کنيد، با اين کار گرد، خاک و هر نوع آلودگي ديگر منطبق با محل نگهداري وايت برد با جوهر ماژيک ادقام مي شود و جوهر به سختي از وايت برد پاک مي شود.
     

    نگهداري ورق وايت برد

    اگر از وايت برد به درستي استفاده کنيد، تنها به حداقل نگهداري نياز خواهيد داشت. با استفاده از ماژيک هاي مرغوب مخصوص وايت برد و استفاده منظم تخته پاک کن مخصوص و تميز وايت برد با پارچه نرم ورق وايت برد تميز خواهد ماند.
    در حالت ايده آل وايت برد بايد بطور روزانه با استفاده از پارچه نرم تميز، تخته پاک کن تميز و يا دستمال کاغذي در انتهاي هر روز کاري تميز و پاک شود. اگر اين کار عملي نيست، پاک کردن وايت برد بايد در اولين فرصت بعدي انجام شود تا از کدر شدن و رنگ گرفتگي جلوگيري شود.
    زمان دقيقي وجود ندارد تا به چه مدت ماژيک مي تواند بروي وايت برد بماند و به سختي پاک شود. اين بسته به شرايط از قبيل نوع ورق وايت يرد، ماژيک، محيط نگهداري از نظر دما و هوا دارد. در آخر هرچه مدت ماژيک بروي سطح وايت برد طولاني تر باشد پاک کردن آن بمراتب سخت تر خواهد بود.
     

    چگونگي نگهداري تخته وايت برد

    تميز نگهداشتن سطح وايتبرد و تميز کردن ساده تخته وايت برد
    تميز نگهداشتن وايت برد بطور منظم يک توصيه بسيار مهم است، با اين کار سطح وايت برد از هر نوع جوهر گرفتگي، گرد وخاک، چربي و آلودگي هاي ديگر در امان خواهد بود.
    اگر شما از وايت برد بطور مداوم "مراکز آموزشي، دانشگاه ها، مدارس و ..." استفاهد مي کنيد به نکات ذيل توجه کنيد:
    وايت برد را با پارچه و پاک کن تميز خشک پاک کنيد.
    استفاده از ماژيک هاي وايت برد الکل دار براي پاک کردن کدري جوهر هاي باقي مانده. با استفاده از اسپري پاک کنندگي وايت برد مهرگان مقداري از لکه هاي باقي مانده قبلي از بين خواهد رفت. اگر باز با تميز کردن و لکه گيري مشکلي بوجود آمد با ما تماس بگيريد.
    وقتي لکه هاي بالا از بين رفت پارچه اي نرم را با آب گرم  و مايع ظرفشويي ريکا ميکس کنيد بطوري که قطره آب از پارچه بيرون نيايد و فقط بطوري خيس باشد فقط سطح ورق وايت برد را تميز کرده و از انتقال آب به نقاط ديگر به وايت برد جلوگيري کنيد چون باعث رطوبت سطح چوبي وايت برد شده و به وايت برد شما آسيب جبران ناپذيري وارد مي کند.
    حالا که سطح ورق وايت برد پاک و تميز شده است، با پارچه اي خيس شده با آب گرم بدون ريزش آب سطح ورق وايت برد را پاک کنيد که هرگونه مواد ريکا و شوينده از سطح ورق پاک شود.
    در آخر سطح تميز شده وايت برد را با پاچه اي تميز و نرم پاک کنيد، اين عمل باعث مي شود که سطح کاملا خشک و قابل استفاده مجدد شود.
     

    لطفا توجه داشته باشيد

    لطفا قبل از استفاده از مواد شوينده ظرفشويي "ريکا" آن را در قسمتي کوچک از سطح وايتبرد امتحان کنيد تا شک و ترديدي در استفاده از آن نباشد.
    تحت هيچ شرايطي از اسکاچ، سيم هاي ظرفشويي و هرگونه پارچه مانند ظخيم استفاده نکنيد، اين کار باعث از بين رفتن سطح ورق وايت برد شده و خاصيت پاکنندگي حود را از دست مي دهد.
    در هنگام اين عمليات فقط سطح ورق وايت برد را تميز کنيد و از آب گرفتگي و وارد شدن آب به ديگر نقاط وايت برد جلوگيري کنيد.
    تميز کردن بيش از حد در پاره اي از موارد باعث از بين رفتن خاصيت وايت برد مي شود، پيدا کريد راه مناسب براي نگهداري منظم و تميز از وايت برد بسته به نوع ورق وايت برد در دراز مدت دارد.
     

    سلب مسئوليت

    توصيه هاي نگهداري از وايت برد و راهنماي نگهداري وايت برد از سالها تجربه در اين صنعت بدست آمده است، و فقط به عنوان رهنمودهاي آموزشي به اشتراک گذاشته شده است. شرکت پايا نگار مهرگان هيچگونه مسئوليتي در قبال هر گونه آسيب فيزيکي، زيان مالي و هرگونه آسيب ديگر را قبول نمي کند.