• تاریخچه فیلیپ چارت

    تاریخچه فیلیپ چارت

    اختراع فیلیپ چارت به سال 1913 بر میگردد و در طول قرن 19 استفاده شده است. فیلیپ چارت امروزی که تخته نصب شده بر روی پایه است توسط پیتر کنت در دهه 1970 اختراع شد. پیتر کنت مدیر عامل و موسس گروه ارتباطات تصویری نوبو بوده است و اعتقاد بر این است که اولین شرکتی بوده است که از برگه بزرگ کاغذ روی وایت برد استفاده کرده است.

    فیلیپ چارت جزء لوازم التحریر است و شامل دسته ای از برگه های کاغد سفید با سایز بزرگ می باشد. معمولا فیلیپ چارت روی تخته وایت بردی که بر روی پایه قرار گرفته است نصب می شود. با این حال مدل های مختلفی از پایه فیلیپ چارت در بازار یافت می شود. به عنوان مثال برخی پایه ها در سایز کوچک می باشند و می توانند روی میز کار گذاشته شوند، سه پایه فلزی یا چوبی مدل دیگری است که خیلی مورد توجه می باشد، مدل دیگر دو پایه ای قابل جمع شدن است که جا بجایی آن را راحت تر می کند، برخی از مدل ها نیز دارای چرخ هستند که حرکت پایه را آسان می کند. و البته مدل دیجیتال آن نیز به بازار معرفی گردیده است که می تواند کلیه موارد را در سیستم خود ذخیره نمایید.

    سایز برگه های کاغذ نیز بر اساس مدل رو میزی یا ایستاده می تواند متفاوت باشد. معمولا از برگه های A1، B2 استفاده می شود. وزن برگه های کاغذ سبک می باشد و بهتر است در انتخاب برگه از نوع بازیافتی آن استفاده نمود و تاثیرات منفی محیط زیستی استفاده از برگه های کاغد نو را کاهش داد.

    معمولا روی فیلیپ چارتها با دست و به وسیله ماژیک نوشته می شود و برگه های کاغذ آن پس از تکمیل نوشته ها ، به راحتی ورق زده می شود.

    از مزایای استفاده از فیلیپ چارت عبارتند از: نظرات و گفته های شرکت کننده ثبت می شوند، در دسترس و در معرض دید باقی می مانند و می توان برگه های کاغذ را از پایه جدا نمود و بر روی دیوار نصب کرد و در زمان لازم به آنها رجوع کرد. در هنگام ارائه در صورت ثبت شدن اطلاعات بر روی فیلیپ چارت نگرانی از قطع شدن برق و یا اختلال در استفاده از تکنولوژی وجود ندارد. وسیله ای کاملا اقتصادی است. استفاده از رنگ های مختلف بر روی برگه های کاغذ جذابیت ارائه را بالاتر می برد.

    کاربرد

       * جهت ارائه محتوا که برگه های کاغذ از قبل نوشته می شود و در زمان ارائه به مخاطبان استفاده می شود.
        * جهت جمع آوری اطلاعات و ایده ها در جلسات کاری
        * برگزاری کارگاه های تسهیل گری
        * استفاده در کلاس های مدارس و موسسات آموزشی
        * جهت ثبت اطلاعات مرتبط در کارخانجات تولیدی
        * استفاده جهت نقاشی برای هنرجویان
        * مربیان تیم های ورزشی و ترسیم استراتژی ها
        * برگزاری جلسات مشاوره ، میانجی گری و مربی گری

    فیلیپ چارت های تولیدی شرکت مهرگان